Моніторингові дослідження


Моніторинг- це система неперервного і тривалого спостереження,
контролю, оцінювання стану речей, також прогнозування на підставі
отриманих об’єктивних даних динаміки і основних     тенденцій
подальшого розвитку.            
     - постійне відстеження процесу ;
     - база для прийняття і коригування управлінських рішень.
Напрямки моніторингових досліджень
       1. Моніторинг стану професійно-практичної підготовки              
Що досліджується:
  • навчальний план, програма;
  • вимоги до професійно-практичної підготовки;
  • комплексно-методичне забезпечення професії;
  • урок як основна форма організації навчального процесу
  • ( типи, види, форми організації навчальної діяльності учнів);
  • методи та методики;
  • активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів;
  • розвиток мотивів та інтересів до навчання;
  • контрольна та стимулююча оцінка діяльності майстра
  • виробничого навчання;
  • система оцінювання;
  • контроль процесу викладання та керівництво ним;
Що потрібно для дослідження:
1.Дібрати критерії оцінювання навчально-виробничого процесу.
2.Визначити рівні викладання та їх показники.
3.Дібрати засоби оцінювання (методи діагностування, пам’ятки,схеми,анкети).
Методи досліджень:
                - спостереження та аналіз уроків;
                - вивчення навчально-плануючої та навчально-методичної документації;
                - вивчення комплексно-методичного забезпечення професії;
                - проведення контрольних зрізів знань, перевірочних робіт;
                - бесіди з майстром виробничого навчання;
                - анкетування учнів.
2.Моніторинг професійної компетентності майстра виробничого навчання
Що досліджується:
(складові професійної компетентності:загальнокультурна та духовна, загально-
педагогічна, фахова, методична, психологічна, дослідницько-творча)
                - фахові знання, уміння та навички з професії;
                - знання основ педагогіки, психології;
                - рівень володіння методикою викладання;
                - уміння використовувати професійний і новаторський досвід,
методичне новаторство, власні інноваційні знахідки, інноваційні педагогічні та виробничі
технології;
                - особисті професійні якості( здатність до творчості, імпровізації,
індивідуальний творчий пошук, неординарність, комунікативність, гуманізм,
демократизм, організаторські здібності);
                - результативність навчання;
                - ставлення до педагогів;
                - оцінка якості своєї педагогічної діяльності;
                - готовність до самоосвітньої діяльності.
Що потрібно для дослідження:
1.Дібрати критерії оцінювання професійної компетентності майстра виробничого
навчання.
2.Визначити рівні професійної компетентності майстра виробничого навчання.
3.Дібрати засоби оцінювання(спостереження, анкетування, бесіда, тестування,
педагогічний аналіз, самооцінка, аналіз отриманих результатів, якісний і
кількісний аналіз результатів).
Методи досліджень:
               - спостереження та аналіз уроку;
               - аналіз якості знань , умінь та навичок учнів;
               - вивчення та порівняння поточного, тематичного, підсумкового
оцінювання навчальних досягнень учнів в журналі, результатів поетапних,
державних кваліфікаційних атестацій;
               - поаспектний аналіз усіх сторін діяльності майстра виробничого
навчання.
3.Методика моніторингу якості професійно-практичної підготовки
             -   визначення навчальних груп, з яких цікавлять результати;
             - визначення часових проміжків дослідження (контрольні, тематичн
атестації, перевірочні роботи);
             - написання таблиці навчальних досягнень учнів;
             - вирахування середнього балу;
         побудувати загальний графік і для кожної групи діаграму;
        відстеження динаміки розвитку знань, умінь та навичок учнів з к
онкретних професій.
 4.Узагальнення результатів  моніторингу 
         - доповідна записка;
         - наказ;
         - узагальнення досвіду роботи.

                                                                        

Немає коментарів:

Дописати коментар