Моніторинг- це система неперервного і тривалого спостереження,
контролю, оцінювання стану речей, також прогнозування на підставі
отриманих об’єктивних даних динаміки і основних тенденцій
подальшого розвитку.
- постійне відстеження процесу ;
- база для прийняття і коригування управлінських рішень.
Напрямки моніторингових досліджень
1. Моніторинг стану професійно-практичної підготовки
Що досліджується:
- навчальний план, програма;
- вимоги до професійно-практичної підготовки;
- комплексно-методичне забезпечення професії;
- урок як основна форма організації навчального процесу
- ( типи, види, форми організації навчальної діяльності учнів);
- методи та методики;
- активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів;
- розвиток мотивів та інтересів до навчання;
- контрольна та стимулююча оцінка діяльності майстра
- виробничого навчання;
- система оцінювання;
- контроль процесу викладання та керівництво ним;
Що потрібно для дослідження:
1.Дібрати критерії оцінювання навчально-виробничого процесу.
2.Визначити рівні викладання та їх показники.
3.Дібрати засоби оцінювання (методи діагностування, пам’ятки,схеми,анкети).
Методи досліджень:
- спостереження та аналіз уроків;
- вивчення навчально-плануючої та навчально-методичної документації;
- вивчення комплексно-методичного забезпечення професії;
- проведення контрольних зрізів знань, перевірочних робіт;
- бесіди з майстром виробничого навчання;
- анкетування учнів.
2.Моніторинг професійної компетентності майстра виробничого навчання
Що досліджується:
(складові професійної компетентності:загальнокультурна та духовна, загально-
педагогічна, фахова, методична, психологічна, дослідницько-творча)
педагогічна, фахова, методична, психологічна, дослідницько-творча)
- фахові знання, уміння та навички з професії;
- знання основ педагогіки, психології;
- рівень володіння методикою викладання;
- уміння використовувати професійний і новаторський досвід,
методичне новаторство, власні інноваційні знахідки, інноваційні педагогічні та виробничі
технології;
технології;
- особисті професійні якості( здатність до творчості, імпровізації,
індивідуальний творчий пошук, неординарність, комунікативність, гуманізм,
демократизм, організаторські здібності);
індивідуальний творчий пошук, неординарність, комунікативність, гуманізм,
демократизм, організаторські здібності);
- результативність навчання;
- ставлення до педагогів;
- оцінка якості своєї педагогічної діяльності;
- готовність до самоосвітньої діяльності.
Що потрібно для дослідження:
1.Дібрати критерії оцінювання професійної компетентності майстра виробничого
навчання.
навчання.
2.Визначити рівні професійної компетентності майстра виробничого навчання.
3.Дібрати засоби оцінювання(спостереження, анкетування, бесіда, тестування,
педагогічний аналіз, самооцінка, аналіз отриманих результатів, якісний і
педагогічний аналіз, самооцінка, аналіз отриманих результатів, якісний і
кількісний аналіз результатів).
Методи досліджень:
- спостереження та аналіз уроку;
- аналіз якості знань , умінь та навичок учнів;
- вивчення та порівняння поточного, тематичного, підсумкового
оцінювання навчальних досягнень учнів в журналі, результатів поетапних,
державних кваліфікаційних атестацій;
оцінювання навчальних досягнень учнів в журналі, результатів поетапних,
державних кваліфікаційних атестацій;
- поаспектний аналіз усіх сторін діяльності майстра виробничого
навчання.
3.Методика моніторингу якості професійно-практичної підготовкинавчання.
- визначення навчальних груп, з яких цікавлять результати;
- визначення часових проміжків дослідження (контрольні, тематичн
атестації, перевірочні роботи);
атестації, перевірочні роботи);
- написання таблиці навчальних досягнень учнів;
- вирахування середнього балу;
побудувати загальний графік і для кожної групи діаграму;
відстеження динаміки розвитку знань, умінь та навичок учнів з к
онкретних професій.
4.Узагальнення результатів моніторингу
- доповідна записка;
- наказ;
- узагальнення досвіду роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар